Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej. Indeks. Streszczenie w języku angielskim przy pracach.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Alina Kowalczykowa, historyk literatury i wybitna znawczyni epoki romantyzmu, z uzupełnionych i poprawionych fragmentów Romantyzmu - podręcznika do języka polskiego, który wyszedł spod jej pióra w połowie lat 90. - stworzyła nową, atrakcyjną całość. Romantyzm. Nowe spojrzenie, po publikacjach Anny Świderkówny i Jerzego Kłoczowskiego kolejna książka z serii "Prawie wszystko o...", to przede wszystkim opowieść o literaturze romantycznej, w której autorka stara się odejść od tradycyjnej szkolnej interpretacji i zwraca uwagę na to, co może fascynować współczesnego czytelnika. Z wnikliwością, lekkością i prostotą porusza nie tylko problemy literackie. W książce znalazły się nowe, niezwykle ciekawe fragmenty poświęcone najważniejszym zjawiskom kultury romantycznej w Polsce i Europie: malarstwu, muzyce, a także obyczajowości i mentalności ówczesnych ludzi. W rezultacie otrzymujemy kompendium podstawowej wiedzy na temat romantyzmu, z jednej strony książkę doskonałą dla uczniów szukających materiałów do powtórki i uzupełnienia wiadomości z języka polskiego, z drugiej zaś barwny obraz epoki, który może zainteresować wszystkich chcących wiedzieć prawie wszystko o romantyzmie.(www.stentor.pl)
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Encyklopedie z serii Epoki literackie przedstawiają literaturę polską i obcą w szerokim kontekście cywilizacyjnym. Biogramom pisarzy, omówieniom dzieł, gatunków, kierunków, prądów, zjawisk literackich towarzyszą hasła przedstawiające wydarzenia historyczne, zagadnienia społeczne, idee filozoficzne, religijne, artystyczne, naukowe, które znalazły odbicie w literaturze, kształtowały światopogląd ludzi w danej epoce.
Celem prezentowanej książki jest rozpoczęcie dialogu na temat relacji polskiego romantyzmu wobec nowoczesności. Co oczywiste, dialog taki musi nawiązywać do rozważań dotyczących innych literatur (i innych tradycji badawczych), a także pozostawać próbą, a więc czymś fragmentarycznym i w dużej mierze prowizorycznym. Autorzy poszczególnych prac pytają zarówno o to, w jaki sposób twórcy epoki oraz ona sama sytuują się wobec nowoczesności, jak i o widoczne w ich utworach zagadnienia: podmiotowości, mimesis, genologii, nabierające już w romantyzmie znamion nieoczywistości. Przedmiotem zainteresowania stała się również kwestia, jak można czytać romantyzm, korzystając z języka nowoczesnej teorii (nowoczesnych teorii).
UWAGI:
Nazwa aut. na 4 s. okł. Indeks.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni